Sporta zāle tavās mājās

plankVisbiežāk savu slinkumu un negribēšanu aktīvi nodarboties ar sportu cilvēki attaisno ar laika vai naudas trūkumu, taču patiesībā šie divi argumenti neiztur nekādu kritiku, jo, lai regulāri savu ķermeni iepriecinātu ar fiziskām aktivitātēm, nav obligāti jāiegādājas sporta zāles abonements. Tā vietā ļauj, lai par tavu sporta zāli kļūst vietējais parks un tavas mājas! Šāda veida alternatīva patiks tiem, kam līdzīgi kā man, neiet pie sirds drūzmēšanās piesvīdušā sporta zālē Rīgas centrā darba dienu vakaros. Jāatzīst, ka fitnesam mājās esmu nobriedusi salīdzinoši nesen, kaut gan ar skriešanu brīvā dabā esmu pazīstama vismaz pāris gadus. Skriešana gan apnikuma dēļ kādu laiku ir nolikta malā, taču saprotot, ka nesportot nav sevišķi gudri, sāku domāt par to, kur un kā sevi fiziski nodarbināt.

Mūsdienās ir brīvi pieejami dažnedažādi informācijas resursi, kuros smelties idejas gan vingrinājumiem, gan uzturam, gan arī citus padomus veselīgam dzīvesveidam. Tad kādēļ gan šos resursus neizmantot? Ārkārtīgi daudz ieteikumu ar visiem paraugdemonstrējumiem foto un video formātā atrodami vecajā labajā Pinterest. Vislabāk, protams, ja Tev jau ir uzkrāta vismaz neliela pieredzīte ar sportošanu, jo pēc zināma laika, kas aizvadīts vingrojot trenera uzraudzībā, veidojas skaidrāks priekšstats par to, kāpēc un kā jāpilda dažādi vingrinājumi. Ja šāda pieredze jau ir, tad nākošais solis, kas būtu jāsper, lai varētu vingrot mājās, ir aprīkojuma iegāde.

Uzsākot regulāru vingrošanu, vienīgais aprīkojums, kas ir nepieciešams, ir pēc iespējas ērtāks vingrošanas paklājiņš. Varētu gan šķist, ka tāds nebūt nav nepieciešams un pietiktu vien ar parastu dvieli vai jebko citu, ko izklāt zem sevis treniņa laikā, taču agrāk vai vēlāk nākas nonākt pie secinājuma, ka daudz ērtāk tomēr izmantot tos paklājiņus, kas ir domāti vingrošanai, jo uz tiem neslīd rokas un kājas un, piemēram,  pildot presītes vingrojumus, mugurkauls sāpīgi neatduras pret grīdu. Tāpēc es noteikti ieteiktu atrast tev piemērotāko vingrošanas paklājiņu, kuru pēc lietošanas ērti var sarullēt un ielikt skapī līdz nākamajai vingrošanas reizei.

Tas, kāds būs pārējais sportošanai nepieciešamais aprīkojums, jāizvēlas tev pašai. Sākumā es gan ieteiktu pildīt vingrojumus, kuros pietiek ar pašas svaru – pietupieni, izklupieni, piepumpēšanās, presītes utt. Ar laiku, kad ķermenis šai slodzei būs pielāgojies, varēsi sākt izmantot tādas palīgierīces kā smaguma stienis, hanteles, svaru bumba utml. Ļoti noderīga daudzos vingrinājumos ir fitnesa bumba. Izvēle ir plaša, taču, kā jau es minēju iepriekš, vislabāk ir sākt pašai ar savu svaru. Turklāt pirms steigties iegādāties aprīkojumu tuvākajā sporta preču veikalā, der atcerēties, ka dažiem vingrinājumiem var izmantot arī krēslu vai kāpnes. Ja reiz tā, tad šķiet, ka ar naudas un aprīkojuma trūkumu turpmāk vairs attaisnoties nevarēs. Sākam?

Iesākumam ieteiktu pamēģināt, piemēram, šādu treniņu. Pirms treniņa noteikti gan vajadzētu iesildīties un to vislabāk var izdarīt ar desmit minūšu lēnu skrējienu. Ja negribas skriet, tad var izlekt ar lecamauklu vai pildīt tos pašus Jumping Jacks jeb armijniekiem raksturīgo lēkāšanu. Pēc treniņa neaizmirsti lēnām izstaipīties.

Lai justos moža un pozitīvi noskaņota visa treniņa laikā, noteikti uztaisi savu treniņu dziesmu listi. Dziesmām vajadzētu būt enerģiskām un iedvesmojošām, lai negribētos apstāties.

Lai veicas!

Advertisements

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s